Menu Sluiten

ISO 9000

De ISO 9000 is een internationale norm op het gebied van kwaliteitsmanagement. Organisaties kunnen vrijwillig besluiten de ISO-norm toe te passen. De organisatie laat dan zien dat ze aan de gestelde eisen voldoen. Deze eisen helpen de organisatie om processen inzichtelijk, beheersbaar en bestuurbaar te maken. Het ISO 9000 certificaat wordt daarom steeds meer door klanten geëist om de zekerheid te hebben dat er een kwaliteitsorganisatie achter het gekochte product of dienst staat.
Het is daarom ook aantrekkelijk een ISO 9000 certificering te hebben. U maakt bekend dat u continue bezig bent met verbeteren en dat vinden klanten erg belangrijk.

Kwaliteitshandboek

In de ISO 9000 staat uw klant – en haar behoeften en verwachtingen – centraal. Het is echter de kunst om uw kwaliteitszorgsysteem zo in te richten dat uw organisatie centraal staat, waardoor uw klant vanzelf in al haar verwachtingen wordt voorzien.
De norm wil op sommige punten aantoonbaar zien dat een organisatie hieraan voldoet. Deze punten worden in een kwaliteitshandboek vastgelegd. Verder heeft de organisatie de keuze hoe zij de norm en het handboek intern wil gebruiken.

Wilt u meer weten of gebruikmaken van onze Hoger Veiligheidskundige?

Meer weten? Neem contact via telefoonnr 085-2736433 of via onderstaand formulier: